Palmovka pátrá   ———   hra začíná, odměna je na dosah!
Palm Off Fest logo
  • newsletter
  • press
  • P
    P
    ONOFF

    BOZP

    1. Účel dokumentu

    Slouží k zajištění toho, aby se všechny externí osoby - jako jsou hostující umělecké soubory, nájemci prostor a externí spolupracovníci - seznámily s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO), a to před vstupem a výkonem činnosti v prostorách Divadla pod Palmovkou (dále jen divadla).

    • Cílem seznámení s pracovištěm je:

    -informovat o základních pravidlech a rizicích,

    -zajistit dodržování zákonných povinností v oblasti BOZP a Po,

    -předejít mimořádným situacím, událostem a úrazům.


    2. Bezpečnosti a ochrana zdraví při práci - BOZP

    Všechny osoby, které působí v prostorách divadla mimo pracovněprávní vztah (např. hostující umělci, externisté, členové technického doprovodu), jsou povinny:

    • Řídit se pokyny pověřených osob divadla, zejména techniků, inspicienta, požárního technika nebo dalších určených pracovníků,

    • pohybovat se pouze po vyznačených a určených komunikačních trasách, nevstupovat do neautorizovaných nebo nebezpečných prostor,

    • neprovádět žádné zásahy do elektrických zařízení, jevištní techniky nebo instalací, pokud k tomu nejsou výslovné určeni,

    • dodržovat zákaz provádění jakýchkoliv činností na elektrických, plynových, zdvihacích a dalších vyhrazených technických zařízeních, pokud k tomuto nemají odbornou způsobilost,

    • používat předepsané osobní ochranné pracovní prostředky (OOPP), pokud jim byly přiděleny nebo pokud to vyžaduje charakter činnosti,

    • nevstupovat do prostor divadla pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných či psychotropních látek,

    • okamžitě nahlásit jakýkoliv úraz, nehodu, technickou závadu nebo mimořádnou událost příslušné osobě z personálu divadla.


    3. Požární ochrana (PO)

    V prostorách divadla je nutné dodržovat následující pravidla požární bezpečnosti:

    • ve všech vnitřních i vnějších prostorách divadla platí zákaz kouření a manipulace s otevřeným ohněm, pokud není výslovné povoleno a bezpečnostně zajištěno. Kouření je povoleno pouze na určeném a řádně vyznačeném "místě pro kuřáky" ve vnějším prostoru dvora, je nutné:

      -dodržovat stanovená pravidla pro využívání místa pro kuřáky,

      -zajistit, aby zde nezůstávaly žhavé nedopalky,

      -za zhoršených povětrnostních podmínek (např. silný vítr) nepoužívat otevřené nádoby na nedopalky.

    • použití otevřeného ohně (např. svíčky, pyrotechnika, efektové plameny) v rámci představení je možné pouze po předchozím souhlasu odpovědného technika divadla, odsouhlasení rozsahu použití a vydání písemného povolení,

    • dekorace, rekvizity a další vnášený materiál musí splňovat požadavky na stanovenou požární odolnost.

    • všechny únikové východy, chodby a únikové cesty musí zůstat po celou dobu pobytu externích osob v prostorách divadla volné a průchodné,

    • používání elektrických spotřebičů a vařičů, které nejsou majetkem divadla, je zakázáno, pokud k tomu nebylo uděleno předchozí povolení a předložena platná revizní zpráva,

    • v případě požáru:

    -okamžitě upozornit ostatní osoby a zvolat „Hoří!,

    -vyhlásit požární poplach a informovat zaměstnance divadla na ohlašovně požáru na vrátnici, ul. Na Hrázi,

    -zavolat složky IZS (tel. 150, 112),

    -použít hasicí přistroj, je-li to možné a bezpečné,

    -dodržovat pokyny osob odpovědných za evakuaci a směrovat k nejbližšímu únikovému východu.


    4. Rizika v divadelním provozu

    Externí osoby vykonávající činnost v prostorách divadla (např. na jevišti, v zákulisí, ve skladech nebo technických prostorách) musí být předem seznámeny s místními riziky a dodržovat bezpečnostní pokyny. Hlavní rizika jsou:

    • nerovnosti povrchů a skryté otvory v podlaze (např. propadla, orchestřiště, servisní poklopy),

    • pohybující se jevištní technika (např. stoly, tahy, portály) - riziko zachycení, nárazu nebo střihu,

    • nepředvídatelný pohyb dekorací a rekvizit - možnost pádu, zhroucení nebo převrácení,

    • slabé nebo záměrně ztlumené osvětlení během zkoušek a představení - hrozí zakopnutí, pád, náraz, dezorientace,

    • pád předmětů z výšky (např. z provaziště, lávek nebo světelných mostů),

    • riziko pádu osoby z výšky nebo z dekorace (např. při uvolnění zábradlí, chybném zajištění lávky apod.),

    • úrazy způsobené manipulací s technickým vybavením (např. elektrické rozvody, výsuvné konstrukce),

    • možná přítomnost chemických látek (např. barvy, laky, lepidla, čistidla) - nebezpečí podráždění, alergické reakce, vdechnutí, kontaktu s kůží.

    Každá externí osoba se musí před zahájením činnosti s těmito riziky seznámit a řídit se pokyny odpovědné osoby divadla, případně informovat o zjištěných závadách svého nadřízeného pracovníka nebo pověřeného pracovníka divadla.


    5. Mimořádné události a nouzové situace

    Externí osoby jsou povinny v případě jakékoliv mimořádné události postupovat s maximální obezřetností a bez prodlení ji oznámit pověřenému pracovníkovi divadla. Za mimořádnou událost nebo nouzovou situaci se považuje zejména:

    • úraz (vlastní nebo jiných osob).

    • požár, kouř nebo zápach po kouři, hoření či plynu,

    • technická porucha (např. porucha elektroinstalace, výpadek jevištní techniky, únik vody),

    • náhlý zdravotní kolaps osoby, zjištění osoby v bezvědomí apod.,

    • vniknutí neoprávněné osoby do zákulisí nebo technických prostor,

    • všechny situace ohrožující zdraví, bezpečnost osob, zajištění požární ochrany nebo provoz divadla.

    Povinnosti externích osob v těchto situacích:

    • okamžitě informovat přítomného zaměstnance divadla (např. technika, inspicienta, člena ostrahy),

    • poskytnout první pomoc, je-li to bezpečné a možné, využít lékárničky divadla na vrátnici, ul. Na hrázi,

    • neprodleně kontaktovat složky IZS (150, 155, 158 nebo 112), pokud to situace vyžaduje,

    • dodržovat pokyny odpovědných osob a neprodleně opustit ohrožený prostor,

    • nezasahovat do technických zařízení, pokud k tomu nejsou pověřeni nebo proškoleni.

    V případě vyhlášení evakuace se externí osoby řídí plánem evakuace a pokyny pověřených zaměstnanců. Únikové cesty jsou v divadle řádně a viditelně označené.